-
پس نیمه خالی لیوان چی؟
شنبه 11 آبان 1387 21:11
همه می گویند نیمه پر لیوان را باید دید، ولی حرف من این است که دقیقاً باید نیمه خالی لیوان را دید. نیمه پر که پر است، نیمه خالی است که باید به ترتیبی پر بشود. اینطور نیست؟ غافل شدن از نیمه خالی و مغرور شدن به نیمه پر، یعنی ایستایی، توقف، در جا زدن و این با آهنگ پر شتاب زندگی کنونی همخوانی ندارد، منافات هم دارد. بعلاوه...
-
هوش هشت گانه نظریه گاردنر
شنبه 11 آبان 1387 21:04
با تشکر از « حسنیه ناصری » بخاطر ارسال مطلب. معیار یادگیری و دانش در دنیای نوین چیست. پرسش خوب یا پاسخ درست؟ ترجمه: وحیدرضا نعیمی هاوارد گاردنر استاد شناخت و آموزش در دانشگاه هاروارد معتقد است هوش یک کمیت واحد قابل اندازهگیری نیست، بلکه دربرگیرنده 8 توانش است که حوزههایی همچون زبان، منطق، جنبش و موسیقی را شامل...
-
هوش مصنوعی
پنجشنبه 9 آبان 1387 22:45
Artificial Intelligence هوش مصنوعی چیست ؟ « هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشین ها یا برنامههای هوشمند است. » همانگونه که از تعریف فوق-که توسط یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمیآید،حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد: 1ـ هوشمندی چیست؟ 2ـ برنامههای هوشمند، چه نوعی از برنامهها هستند؟تعریف دیگری که از هوش مصنوعی...
-
مهندسی مجدد سازمان ها
سهشنبه 7 آبان 1387 10:01
مهندسی مجدد [ Reverse Engineering ] سازمانها، به مجموعه کار هایی گفته می شود، که یک سازمان برای تغییر پردازش ها و کنترل درونی خود انجام می دهد تا از ساختار سنتی عمودی و سلسله مراتبی، به ساختار ی افقی، میان فعالیتی [ Cross Functional ] مبتنی بر گروه و مسطح [ Flat Structure ] تبدیل شود که در آن، همه پردازش ها برای جلب...
-
ویلیام گزت و تی استیودنت
چهارشنبه 1 آبان 1387 20:16
در اوایل قرن بیستم شیمیدان جوانی به نام ویلیام س.گوزت ( William S.Gosset ) به منظور کنترل کیفیت در یک کارخانه تولیدات الکلی در دوبلین مشغول به کار می شود. و چون شیمیدان بود شرع به کارهای ریاضی با مشروبات الکلی می کند و بعد از چندی متوجه می شود انحراف از معیار برای نمونه های اخذ شده{ درصد کل معین} مشابه است . مدتی بعد...
-
تفاوت اصلیِ آماراستنباطی با آمار توصیفی
چهارشنبه 1 آبان 1387 20:14
در آمار توصیفی اولین قدم سازمان دادن به داده ها و مرتب کردن آنها بر اساس یک ملاک منطقی است. و در اینجا ما فقط شکل داده ها را عوض می کنیم [ از طریق طبقه بندی، میانگین گیری، ساختن نمودار و ...]. اما آنچه مهم است این است که ماهیت داده ها عوض نمی شود. اما در آمار استنباطی علاوه بر اینکه شکل داده هایمان تغییر می کند ماهیت...
-
منابع مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی مقطع دکتری
چهارشنبه 1 آبان 1387 09:43
منابع مدیریت آموزش عالی (دانشگاه آزاد): 1. کلیه فصل نامه های آموزش عالی کشور بویژه فصل نامه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ( وزارت علوم، تحقیقات و فناوری). 2. کلیه کتب مربوط به تئوریها و سازمانها بویژه تئوریهای مطروحه از 1990 لغایت 2012. 3. کلیه کتب مربط به آمار و روش تحقیق. 4. دایرةالمعارف آموزش عالی دو جلد به زبان...
-
مدیریت دانش و سازمانهای آموزشی
یکشنبه 28 مهر 1387 16:42
مدیریت دانش و سازمان های آموزشی ایوب موحدزاده سید بلال سید علوی چکیده مدیریت دانش یعنی فرآیند استفاده خلاق، مؤثر و کارآمد از کلیه دانش، اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و در نتیجه به سود خود سازمان و یا به عبارت دیگر فرآیند تبدیل دانش ضمنی به دانش کاربردی. به این ترتیب ملاحظه می شود که دانش دارای فکری است که از...
-
منابع کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
پنجشنبه 25 مهر 1387 12:13
روش و فنون تدریس :۱.حسن شعبانی۲. محمد رضا بهرنگی (ترجمه) روش تحقیق : ۱.علی دلاور ۲.حسن پاشا و نسترن شریفی اصول فلسفه و تعلیم و تربیت :۱.نقیب زاده ۲.شکوهی ۳.علی شریعتمداری نظارت و راهنمایی تعلیماتی : ۱. مصطفی نیکنامی ۲.محمدرضا بهرنگی(ترجمه) اصور مدیریت آموزشی :۱. مقدمات مدیریت آموزشی_ علی علاقه بند ۲.اصول مدیریت...
-
تولدی دوباره
پنجشنبه 25 مهر 1387 11:57
با سلام خدمت تمام اساتید، دانشجویان و مشتاقان مدیریت آموزشی و آموزش عالی. امیدوارم با مطالبی که در این وبلاگ به نمایش گذاشته میشه، بتوانم کمک کوچکی به علاقهمندان مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی ارائه کرده باشم.