مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی

تعلیم ندادن به کسی که علاقه‌مند آموختن است هدر دادن یک «انسان» و تعلیم به کسی که علاقه‌مند به آموختن نیست هدر دادن «خود» است.

مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی

تعلیم ندادن به کسی که علاقه‌مند آموختن است هدر دادن یک «انسان» و تعلیم به کسی که علاقه‌مند به آموختن نیست هدر دادن «خود» است.

Education,Instruction,Teaching,Training

گاهی در حین ترجمه، مترجمان ممکن است برای یافتن یک کلمه فارسی که بیشترین همخوانی را با معادل انگلیسی آن داشته باشد دچار مشکل می‌شوند که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌شود:   

(Education) 

در گذشته به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اطلاق می‌شد. تربیت جریانی است منظم و مستمر که هدف آن، هدایت و رشد جسمانی، اجتماعی و اخلاقی یا بطور کلی رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای اجتماعی مورد پذیرش و کمک به شکوفایی استعداد افراد است.

پرورش یک نظام و سیستم است که مجموعه‌ای از عناصر در آن وجود دارد که این مجموعه عناصر برای رسیدن، به یک هدف که همانا رشد و شکوفایی استعدادها است فعالیت می‌کنند. 

 (Instruction)  

آموزش فعالیتی است هدف‌دار و از پیش تعیین شده که هدف آن فراهم نمودن فرصتها و موقعیت‌هایی است که امر یادگیری را تسریع می‌کند.

(Teaching)  

تدریس، سلسله فعالیتهای منظم و مرتبی است که از قبل طراحی شده است و هدف آن ایجاد شرایط مطلوب برای تغییر و تسهیل یادگیری توسط فراگیران است. تدریس بدون تعامل معلم و شاگرد بی معنی است. تدریس آن فعالیتی است که با حضور معلم در کلاس انجام می‌شود. 

 (Training) 

تعلیم به معنای کارآموزی است یعنی فراگیر حرفه یا مهارتی را یاد می‌گیرد. هدف از تعلیم، شکوفایی همه جانبه استعدادها نیست، بلکه نظم بخشی به فنون و مهارت‌هایی است که در حرفه‌ای معین به آن نیاز دارد.

دانلود پرسشنامه جو سازمانی

جهت دانلود پرسشنامه جو سازمانی «هالپین و کرافت» روی عبارت ذیل کلیک کنید: 

 


 پرسشنامه جو سازمانی