ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
هنر رهبری بصیر در آموزش عالی: نقشی بر چهره آینده
ایوب موحدزاده
دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
حمیده رشادت جو
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
رضا شعبان نژاد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
چکیده:
مطالعه حاضر با هدف تشریح و توصیف یکی از رویکردهای نوین در عرصه رهبری، تحت عنوان رهبری بصیر در آموزش عالی انجام شده است. روش بررسی، مطالعه کتابخانه ای و گردآوری اطلاعات از طریق فیش برداری از منابع کتابخانه ای (مقالات و کتب داخلی-خارجی) بوده است. بدین منظور در ابتدا به سیر تحول و تطور در تئوری های رهبری، مفهوم بصیرت و تعاریف و تفاوت رهبر بصیر با رهبر کاریزما اشاره شده است. پس از آن مهارت های رهبری بصیر، ارتباط رهبری بصیر با آموزش عالی مورد مداقه قرار گرفته است. با بررسی و تحلیل شواهد و بسترهای موجود به ضرورت های این متغیر برای رئیسان آموزش عالی کشور اشاره می شود؛ به مولفه ها و گویه های مربوط به رهبری بصیر پرداخته شده و در فرجام برخی از عناوین مهم برای آغازگری پژوهش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذکر می شود.
واژگان کلیدی: رهبری بصیر، دانشگاه، موسسات آموزش عالی
مقاله مذکور در "دومین همایش ملی تحول و نوآوری در آموزش عالی استان فارس" ۹اسفند 91 ارائه شده است.
من فارغ التحصیل ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش شبکه های کامپیوتری هستم که مایل به شرکت در دوره دکترای مدیریت آموزش عالی می باشم. اگر اطلاعاتی در زمینه ی دروس ازمون و مواد درسی مهمتر و دانشگاهها و ظرفیت پذیرش انها دارید بسیار سپاسگزار خواهم بود که مرا راهنمایی نمایید.
سلام
مایل به همکاری در تهیه مقاله می باشم