مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی

تعلیم ندادن به کسی که علاقه‌مند آموختن است هدر دادن یک «انسان» و تعلیم به کسی که علاقه‌مند به آموختن نیست هدر دادن «خود» است.

مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی

تعلیم ندادن به کسی که علاقه‌مند آموختن است هدر دادن یک «انسان» و تعلیم به کسی که علاقه‌مند به آموختن نیست هدر دادن «خود» است.

موفقیت در تست زنی

بعد از قبولی ام در کارشناسی ارشد (سال 1386) که خیلی ها  فکرشم نمی کردن  از روی لطف و محبتی که به بنده حقیر داشتند کلی تبریک گفتند  و آرزوی موفقیت داشتند  و از آن وقت به بعد یه جورای رو ما  بیشتر حساب کردند و از من خواستند که پیرامون  منابع ارشد، چگونگی درس خواندن، چقدر خواندن ، کی خواندن، چی خواندن، نحوه تست زدن، کدام کتاب تست و... کمکشان کنم.

 و من امیدوارم که موفق شده باشم و همین عامل باعث شد که سعی کنم در وبلاگم تا جای که بشه موارد مذکو رو باز کنم. اکنون در اینجا سعی ام بر این بوده تا اطلاعاتی مفیدی در باب تست زنی مطرح کنم. البته نباید فراموش کرد که انسانها از نظر روحیه، هوش، استعداد، علاقه و ... موجودات یگانه و متفاوتی هستند و نمی توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد. پس ما میتوانیم با افزایش فراشناخت خود بهتر و بیشتر با ویژگی های منحصر به فرد خود آشنا شویم تا بتوانیم بهتر و سهل تر بر مشکلات و موانع زندگی فائق شویم.

زمانی ما میتوانیم به بیشترین پاسخ درست در کنکور  برسیم  که مطالعه دقیق و عمیق، سرعت و دقت بالا در تست زنی و استرس پائین داشته باشیم.  جهت حصول باید در پروسه مطالعه بیشتر تست بزنیم.  آنقدر که دیگر مشکلی در فهم تست نداشته و یا ترس تست زنی رو از خود دور کنیم.  حتماً مدیریت زمان داشته باشید و بدانید اول کدام مواد را باید تست بزنید.

بنابراین به نکاتی که در تست زدن اهمیت دارد و لازم است در آزمون تستی رعایت شود اشاره می شود:

·         سوال را دقیق بخوانید و به نوع سوال توجه داشته باشید که سوال بدنبال چیست، آیا جزئی به مسئله پرداخته یا کلی. در صورت لزوم زیر کلمه اصلی سوال و آنچه از شما می خواهد خط بکشید.

·         سرعت عمل عامل مهم است که در آزمون های تستی اهمیت دارد. معمولاً کسانی که تمرکز بیشتری دارند و مطالب را خوب می خوانند در پاسخگویی حضور ذهن دارند و با سرعت عمل بیشتری پیش می روند. برای این که در تست زدن سرعت عمل داشته باشید، خیلی تمرین کنید.

·         در پاسخ به سوالات باید دقت کنیم که اشتباه پر نکنیم چون گاهی رتبه و سرنوشت شما را براحتی تغییر می دهد. پاسخ های را که می دانید غلط هستند کنار بگذارید حتی بهتر است که خطی روی آنها بکشید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح را بیشتر کنید. در صورتی که سوالی پیچیده بود ونیاز به زمان بیشتری داشت با گذاشتن علامتی در کنار آن در آخر دوباره به آن رجوع کنید تا زمان زیادی را ازدست ندهید. حتماً تمام گزینه های را نگاه کنید. بهتر است تست های را که اصلاً نمدانید و با آن برخورد نداشته اید کنار بگذارید.

·         شاید عجیب به نظر برسد ولی در موقع حدس زدن بین دو گزینه غالباً اولین حدس درست است. بنابراین زیاد وسواس بخرج ندهید تا جواب را عوض کنید مگر در مواقعی که مطمئن هستید. و زیاد هم سعی نکنید از کنار تست ها براحتی بگذرید چون رقابت در کنکور(بویژه کارشناسی ارشد) زیاد وپذیرش کم، پس به اندازه ی کافی تست بزنید.

·         هیچ گاه یک ماده امتحانی را کلاً کنار نگذارید، زیرا نمره شما در آن درس صفر خواهد شد. همین عامل باعث می شود رتبه دلخواه خود را کسب نکنید. پس حدالمقدور سعی کنید به چند تست پاسخ دهید در غیر اینصورت برای جبران آن باید روی مواد دیگر امتحانی سرمایه گذاری کنید. که طبیعتاً مشکلات خود را یدک می کشد.

·         دفترچه آزمون را در آخر به طور کامل بررسی کنید که صفحه یا تستی از نظرتان نگذرد و در نهایت سعی بر چک کردن پاسخ هایتان  و نه عوض کردن آنها داشته باشید.

نظرات 2 + ارسال نظر
فرشته چهارشنبه 22 آبان 1392 ساعت 14:39

سلام من برای کنکور ارشد که بهمن برگزار میشه میخونم .امیدوارم بتونید کمک کنید همیشه احساس میکنم تا حفظ نشم هیچی یادم نمیمونه... هنوز هیچ تستی نزدم بخاطر اینکه اصلا باور ندارم که بلدم جون حفظ نیستم.درحالی که کل کتابارو چند دور خوندم ولی میترسم برم سراغ تست.جیکار کنم؟

سلام

توصیه می کنم هر چه سریع تر سراغ تست های سالهای گذشته برید تا ترس تست زدن رو از خودتون دور کنید و اعتماد به نفس کافی رو بدست بیارید.

طبقه بندی، شاخه بندی و استفاده از نمودارها خیلی به درک مطالب به شما کمک خواهد کرد. و باید سعی کنید جزئی تر به خواندن بپردازید.

انشالله موفق خواهید شد

dhd پنج‌شنبه 23 آبان 1392 ساعت 13:21 http://bz.ugig.ir/op.html

.-.



سلام
مطالب جالبی داری اگه میخوای همه از مطالبت استفاده کنن وآمار بازدیدت بالا بره به ما سر بزن


http://bz.ugig.ir/op.html




---.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد