-
هوش هشت گانه نظریه گاردنر
شنبه 11 آبان 1387 21:04
با تشکر از « حسنیه ناصری » بخاطر ارسال مطلب. معیار یادگیری و دانش در دنیای نوین چیست. پرسش خوب یا پاسخ درست؟ ترجمه: وحیدرضا نعیمی هاوارد گاردنر استاد شناخت و آموزش در دانشگاه هاروارد معتقد است هوش یک کمیت واحد قابل اندازهگیری نیست، بلکه دربرگیرنده 8 توانش است که حوزههایی همچون زبان، منطق، جنبش و موسیقی را شامل...
-
هوش مصنوعی
پنجشنبه 9 آبان 1387 22:45
Artificial Intelligence هوش مصنوعی چیست ؟ « هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشین ها یا برنامههای هوشمند است. » همانگونه که از تعریف فوق-که توسط یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمیآید،حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد: 1ـ هوشمندی چیست؟ 2ـ برنامههای هوشمند، چه نوعی از برنامهها هستند؟تعریف دیگری که از هوش مصنوعی...
-
مهندسی مجدد سازمان ها
سهشنبه 7 آبان 1387 10:01
مهندسی مجدد [ Reverse Engineering ] سازمانها، به مجموعه کار هایی گفته می شود، که یک سازمان برای تغییر پردازش ها و کنترل درونی خود انجام می دهد تا از ساختار سنتی عمودی و سلسله مراتبی، به ساختار ی افقی، میان فعالیتی [ Cross Functional ] مبتنی بر گروه و مسطح [ Flat Structure ] تبدیل شود که در آن، همه پردازش ها برای جلب...
-
ویلیام گزت و تی استیودنت
چهارشنبه 1 آبان 1387 20:16
در اوایل قرن بیستم شیمیدان جوانی به نام ویلیام س.گوزت ( William S.Gosset ) به منظور کنترل کیفیت در یک کارخانه تولیدات الکلی در دوبلین مشغول به کار می شود. و چون شیمیدان بود شرع به کارهای ریاضی با مشروبات الکلی می کند و بعد از چندی متوجه می شود انحراف از معیار برای نمونه های اخذ شده{ درصد کل معین} مشابه است . مدتی بعد...
-
تفاوت اصلیِ آماراستنباطی با آمار توصیفی
چهارشنبه 1 آبان 1387 20:14
در آمار توصیفی اولین قدم سازمان دادن به داده ها و مرتب کردن آنها بر اساس یک ملاک منطقی است. و در اینجا ما فقط شکل داده ها را عوض می کنیم [ از طریق طبقه بندی، میانگین گیری، ساختن نمودار و ...]. اما آنچه مهم است این است که ماهیت داده ها عوض نمی شود. اما در آمار استنباطی علاوه بر اینکه شکل داده هایمان تغییر می کند ماهیت...
-
منابع مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی مقطع دکتری
چهارشنبه 1 آبان 1387 09:43
منابع مدیریت آموزش عالی (دانشگاه آزاد): 1. کلیه فصل نامه های آموزش عالی کشور بویژه فصل نامه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ( وزارت علوم، تحقیقات و فناوری). 2. کلیه کتب مربوط به تئوریها و سازمانها بویژه تئوریهای مطروحه از 1990 لغایت 2012. 3. کلیه کتب مربط به آمار و روش تحقیق. 4. دایرةالمعارف آموزش عالی دو جلد به زبان...
-
مدیریت دانش و سازمانهای آموزشی
یکشنبه 28 مهر 1387 16:42
مدیریت دانش و سازمان های آموزشی ایوب موحدزاده سید بلال سید علوی چکیده مدیریت دانش یعنی فرآیند استفاده خلاق، مؤثر و کارآمد از کلیه دانش، اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و در نتیجه به سود خود سازمان و یا به عبارت دیگر فرآیند تبدیل دانش ضمنی به دانش کاربردی. به این ترتیب ملاحظه می شود که دانش دارای فکری است که از...
-
منابع کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
پنجشنبه 25 مهر 1387 12:13
روش و فنون تدریس :۱.حسن شعبانی۲. محمد رضا بهرنگی (ترجمه) روش تحقیق : ۱.علی دلاور ۲.حسن پاشا و نسترن شریفی اصول فلسفه و تعلیم و تربیت :۱.نقیب زاده ۲.شکوهی ۳.علی شریعتمداری نظارت و راهنمایی تعلیماتی : ۱. مصطفی نیکنامی ۲.محمدرضا بهرنگی(ترجمه) اصور مدیریت آموزشی :۱. مقدمات مدیریت آموزشی_ علی علاقه بند ۲.اصول مدیریت...
-
تولدی دوباره
پنجشنبه 25 مهر 1387 11:57
با سلام خدمت تمام اساتید، دانشجویان و مشتاقان مدیریت آموزشی و آموزش عالی. امیدوارم با مطالبی که در این وبلاگ به نمایش گذاشته میشه، بتوانم کمک کوچکی به علاقهمندان مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی ارائه کرده باشم.