ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
دوره پیش دبستانی
آماده ساختن کودک برای آشنا شدن او با محیط مدرسه، کاهش مشکلات گویشی و بهبود روحیه اجتماع پذیری وی.
دوره دبستان
آماده سازی و تربیت افراد برای کسب مهارت گوش کردن، خواندن، نوشتن، سخن گفتن، فکر کردن و پرورش تواناییهای عقلانی از قبیل خودآگاهی، ادراک صحیح از مفاهیم و استدلال، تلطیف عواطف، پیریزی مبانی دینی، اعتقادی و قواعد اخلاقی متناسب با سن، شناخت نقش و جایگاه اجتماعی دیگران و کسب روحیه همکاری و تعاون از طریق عمل و تجربه.
دوره راهنمایی تحصیلی
هدایت دانش آموزان از کودکی به نوجوانی، پرورش اعتماد به نفس و خود شناسی و آشنایی با مسائل دینی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و آماده سازی او برای انتخاب مسیرهای مختلف زندگی منطبق با استعداد ها، توانایی و علاقهی وی و نیازها و امکانات کشور.
دوره متوسطه
ارتقا مراتب اعتماد به نفس، خودشناسی، کسب معارف دینی، فضایل اخلاقی و ارزشهای مکتبی، پرورش تواناییهای عقل، استدلال و آماده شدن دانش آموز برای ورود به عرصه زندگی اجتماعی، اشتغال با ادامه تحصیل به تناسب علاقه، استعداد و امکانات.
دوره پیش دانشگاهی
ایجاد آمادگی لازم در فارغالتحصیلان دوره متوسطه جهت تحصیل در دورههای دانشگاهی.
دوره کارشناسی علوم تربیتی
تأمین نیازهای آموزشی سازمانها، وزارتخانهها و بالاخص وزارت آموزش و پرورش.
دوره کارشناسی روانشناسی
تربیت افرادی که مفاهیم نظری و عملی روشهای پژوهش در علم روانشناسی را فراگرفته، حداقل مهارتهای حرفهای را در یکی از گرایشهای «روانشناسی کودکان استثنایی» و «روانشناسی بالینی» به دست آوردند.
دوره کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
هدف از اجرای برنامه دوره کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی تربیت افرادی است که بتوانند:
دوره دکتری روانشناسی تربیتی
هدف از اجرای دوره دکتری روانشناسی تربیتی تربیت افرادی است که بتوانند:
منبع:
لایحه نظام آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران. کمیسیون برنامه ها، اساسنامهها و آییننامههای شورای عالی آموزش و پرورش. به نقل از علی اکبر سیف. روانشناسی پرورشی. صص 110-112.
راهنمای شناسایی رشتههای تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی. سازمان سنجش کشور. به نقل از علی اکبر سیف. روانشناسی پرورشی. صص 110-112.